dkjpg

Johan Derksen gaat door het stof: ‘Ik bied mijn nederige excuses aan’

BN'ers

Kies nummer 3 van deze excerpts en geef deze weer zonder het nummer

Tijdens de uitzending van Vandaag Inside op woensdagavond heeft Johan Derksen publiekelijk zijn excuses aangeboden aan Catherine Keyl.

De analist had eerder scherpe opmerkingen gemaakt over de presentatrice, die volgens haar veel te ver gingen. Keyl reageerde fel en noemde de grappen over haar leeftijd en uiterlijk “schandelijk”.

Toen Derksen met die woorden werd geconfronteerd, besloot hij openlijk het boetekleed aan te trekken. “Volledig, terecht, Catherine. Ik bied mijn nederige excuses aan,” zei hij zichtbaar schuldbewust aan tafel.

Hoe de grap ontstond

Derksen legde uit hoe de situatie volgens hem was ontstaan. “Nee, kijk, René en ik hebben jaren geleden die grap wel eens uitgehaald.”

”Dat ging over een oude dame en dat was zo’n grap dat ik zei: ‘Als je die voor de kont slaat, dan vliegen de bromvliegen uit d’r neusgaten.”’

”Dat was even lachen, maar voor die mevrouw niet zo leuk. Het had echter niet gebruikt moet worden naar Catherine toe.”

Kritische noot blijft

Hoewel Derksen zijn excuses maakte, bleef hij tegelijk kritisch over de presentatrice. “Catherine is aardig en hartstikke fit, maar er komt ook niet zoveel bijzonders uit haar mondje hoor. Ik vind nou niet dat ze interessante oneliners hier op tafel kotst.”

Met zijn excuses lijkt de lucht tussen de twee enigszins geklaard, al zal de uitgesproken analist ongetwijfeld verdeeldheid blijven oproepen met zijn directe stijl en scherpe uitspraken.

CategorieBN’ers Tagscatherine keyl johan derksen

Johan Derksen gaat door het stof: ‘Ik bied mijn nederige excuses aan’ Lees meer »

WhatsApp Image 2025 07 07 at 074915jpg

Verdrietige John de Bever diep geraakt: ‘Ik heb echt moeten huilen’

BN'ers

Kies nummer 3 van deze excerpts en geef deze weer zonder het nummer

Het nieuws dat Johan Derksen afscheid heeft moeten nemen van zijn geliefde hond Cuby, raakt ook zijn goede vriend John de Bever diep.

De hond, die twaalf jaar lang aan Johans zijde stond, is onlangs ingeslapen. “Ik heb echt moeten huilen,” laat John weten.

Eergisteren deelde Derksen het verdrietige bericht: zijn hond Cuby was ernstig ziek. Na overleg met de dierenarts werd besloten dat het beter was om hem in te laten slapen. Een moeilijk, maar liefdevol besluit.

John, die zelf ook een groot hondenliefhebber is, was aangeslagen toen hij het nieuws hoorde. “Ja, het is verschrikkelijk.”

”Hij belde mij ’s morgens op met slecht nieuws: Cuby is dood,” vertelt hij. Volgens hem begon het met een probleem aan Cuby’s poot, maar bleek het bij de dierenarts al snel ernstiger te zijn.

“De hond had bijna geen kans meer. Johan en zijn vrouw hebben daarom besloten hem te laten gaan.” Voor John was Cuby meer dan zomaar een hond.

“Cuby zag ik ook elke week. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat je je hond moet achterlaten. Ik ben echt een hondenliefhebber. Ik vind het verschrikkelijk.”

Hoewel Johan zich naar buiten toe sterk houdt, weet John dat het verlies hem diep raakt. “Ik zal je vertellen. Ze kunnen allemaal denken hoe Johan is.”

”Grote mond, maar een heel klein hartje. Als zo’n hond twaalf jaar elke dag bij je is en in je bed slaapt, dan mis je dat. Dat is verschrikkelijk.”

John besluit met een krachtige boodschap voor iedereen die het herkent: “Dat kun je mensen die geen hond hebben toch niet uitleggen, maar een hond is echt onvoorwaardelijke liefde.”

CategorieBN’ers Tagsjohan derksen john de bever

Verdrietige John de Bever diep geraakt: ‘Ik heb echt moeten huilen’ Lees meer »

WhatsApp Image 2025 06 21 at 061817jpg

Johan Derksen woest: ‘Onbegrijpelijk dat die golddigger eventjes langskomt’

BN'ers

Kies nummer 3 van deze excerpts en geef deze weer zonder het nummer

Johan Derksen heeft in zijn podcast Groeten uit Grollo geen blad voor de mond genomen over De Oranjezomer en de rol van Olcay Gulsen daarin.

De analist, bekend van Vandaag Inside, is allesbehalve blij dat Gulsen geregeld te zien is aan tafel bij het zomerse tv-programma.

Volgens Derksen is het “onbegrijpelijk” dat Olcay mag aanschuiven, terwijl ze bij Vandaag Inside juist niet meer welkom is sinds een eerdere controverse.

“Wij willen haar, of tenminste ik, eigenlijk niet aan tafel hebben omdat ze Wierd Duk neergezet heeft als een racist,” legt Derksen uit.

Hij doelt op een uitzending van ongeveer een half jaar geleden waarin Gulsen kritiek uitte op de journalist van De Telegraaf.

Wat Derksen vooral steekt, is dat Olcay ondanks die uitspraak alsnog regelmatig verschijnt bij De Oranjezomer, dat geproduceerd wordt door hetzelfde team als Vandaag Inside.

In de podcast zegt hij: “Ik heb me vooral geërgerd aan De Oranjezomer, dat is een soort verlengstuk van Vandaag Inside, en dan vooral aan Olcay Gulsen, die daar zit te kwekken en die dan zegt dat Vandaag Inside een beetje een saai programma is, want het is ‘te rechts’.”

Derksen vervolgt: “En dan denk ik van: ja, juffrouw Gulsen, wat wil je nou eigenlijk, weet je wel.” Hij vreest dat door haar eerdere uitspraken het imago van Vandaag Inside schade oploopt, vooral als Wierd Duk weer aan tafel verschijnt.

“Hij is een vaste tafelgast, dus als Wierd weer terugkeert, dan kunnen de mensen concluderen: o, die gasten hebben een racist aan tafel.”

De analist spaart ook de redactie niet, en uit scherpe kritiek op het feit dat Gulsen nog altijd een podium krijgt.

“Ik vind het onbegrijpelijk dat de eindredactie toestaat dat een juffrouw, een golddigger, die eventjes langskomt en een topjournalist van De Telegraaf als racist neerzet, dat die daar zonder excuses daar zomaar weer mag blijven zitten.”

Volgens Derksen is de bijdrage van Gulsen inhoudelijk ook niet sterk. “Iemand die dat zegt, kun je niet meer in een programma toestaan, maar ze zit keer op keer keurig daar weer te babbelen. En het is allemaal prietpraat.”

Hij sluit af met een duidelijke boodschap over het karakter van Vandaag Inside. “Er komt niks uit. En misschien is dat links, dat ik het niet begrijp, maar wij zijn inderdaad een talkshow met een rechts geluid en dat wil ik in ieder geval zo houden.”

Met zijn uitspraken zet Derksen opnieuw de toon voor een fel debat over de samenstelling van talkshowtafels en de grenzen van meningsuiting in het publieke debat.

CategorieBN’ers Tagsjohan derksen Olcay Gulsen vandaag inside

Johan Derksen woest: ‘Onbegrijpelijk dat die golddigger eventjes langskomt’ Lees meer »

WhatsApp Image 2025 06 25 at 075616jpeg

Privechauffeur Johan Derksen klapt uit de school: ‘Daar doen we niet aan’

BN'ers

Kies nummer 3 van deze excerpts en geef deze weer zonder het nummer

Wist je dat zangeres AJ Plug, oftewel Alexandra Jolanda, niet alleen op het podium staat, maar ook achter het stuur zit als chauffeur van Johan Derksen?

Ze brengt hem dagelijks van zijn woonplaats Grolloo naar Hilversum voor de opnames van Vandaag Inside.

Johan Derksen woont in het rustige Drentse dorp Grolloo, wat bijna twee uur rijden is van het Media Park. in Hilversum.

Voor elke uitzending is hij dus zo’n vier uur onderweg. Om die lange ritten wat aangenamer te maken, heeft hij Alexandra als vaste chauffeur.

“Ik heb nu even vakantie,” vertelt Alexandra aan De Telegraaf, “maar medio augustus, als het programma weer van start gaat, rijd ik weer vijf dagen in de week heen en weer tussen Grolloo en Hilversum. Dat is zo’n 365 kilometer per dag.”

Zelf woont Alexandra in Katwijk aan Zee, wat betekent dat ze ook nog eens 476 kilometer moet afleggen om bij Johan te komen en weer terug naar huis.

Ondanks de drukte houdt ze zich ook bezig met muziek in Grolloo. “Hij tipte Klaas en mij — we wonen zelf in Katwijk aan Zee — dat er in zijn dorp een boerderij leeg stond. Een mooie plek om met de band te oefenen en muziek op te nemen.”

Over haar relatie met Johan zegt ze: “Johan zit altijd naast me en onderweg naar Hilversum valt hij na een paar kilometer meestal in slaap.”

”Op de terugweg luisteren we samen naar zijn digitale themakanaal op Radio 10, waar hij hits uit de jaren zestig en zeventig laat horen.”

Praten over de uitzending gebeurt zelden. “Over de tv-uitzending hebben we het eigenlijk nooit. Praten om te praten, daar doen we niet aan. Soms zwijgen we de hele weg. Dat vind ik ook wel prettig.”

CategorieBN’ers Tagsjohan derksen prive chauffeur

Privechauffeur Johan Derksen klapt uit de school: ‘Daar doen we niet aan’ Lees meer »

WhatsApp Image 2025 06 21 at 061817jpg

Collega klapt uit de school over Johan Derksen: ‘Bekend gezicht in dat bordeel’

BN'ers

Kies nummer 3 van deze excerpts en geef deze weer zonder het nummer

Tijdens de boekpresentatie van schrijver en sportjournalist Hugo Borst zorgde Matthijs van Nieuwkerk voor een opvallend moment.

Hij stelde een directe vraag aan Borst over een gebeurtenis uit het verleden, toen Hugo werkte bij de redactie van Voetbal International.

Volgens weekblad Story, dat bij het evenement aanwezig was, vroeg Matthijs: “Hebben jullie prostituees bezocht? Is het een leuk verhaal, of is het ranzig?”

Een bijzondere vraag, maar Hugo reageerde met een glimlach en bevestigde dat het verhaal klopte. “Johan nam mij mee naar een Utrechts establissement, dat nog steeds bestaat,” vertelde Borst.

“Johan schijnt daar als geest in kamer 6 of 7 tevoorschijn te komen als je daar een avontuurtje beleeft. Dat vind ik humor. Maar goed, Johan kwam daar vaak.”

Johan Derksen heeft in het verleden regelmatig gesproken over zijn bezoekjes aan dit soort gelegenheden.

In een uitzending van Vandaag Inside grapte hij eens dat hij liever dáár wordt gezien dan bij een optreden van De Toppers.

Naar aanleiding van die uitspraak kreeg hij destijds van een bekend adres in Utrecht – volgens de berichten het bordeel La Cloche – een ludiek aanbod: een avondje ontspannen in de jacuzzi met gezelschap voor zijn 70e verjaardag. Derksen heeft toen laten weten dat hij daar geen gebruik van heeft gemaakt.

Of het om dezelfde locatie gaat als waar Hugo Borst en Johan Derksen destijds waren, is niet helemaal duidelijk. Maar het verhaal zorgde in ieder geval voor de nodige hilariteit tijdens de boekpresentatie.

CategorieBN’ers Tagsjohan derksen matthijs van nieuwkerk

Collega klapt uit de school over Johan Derksen: ‘Bekend gezicht in dat bordeel’ Lees meer »

Scroll naar boven