Yvonne Coldewijer vertelt eerlijk: ‘Ik maakte verschillende fouten’

WhatsApp Image 2024 06 11 at 125428 1jpg

De voormalige queen van de sappen Yvonne Coldeweijer heeft haar vizier nu gericht op andere zakelijke ventures.

Ondanks het genereren van een omzet van een miljoen euro met haar kledingwebshop, geeft ze aan dat er geen winst is behaald. “Ik heb een aantal fouten gemaakt,” geeft ze toe.

In een video op haar YouTube-kanaal Life of Yvonne, voorheen bekend als een sappenkanaal, deelt Yvonne haar verhaal over het verlies van een miljoen euro in slechts een jaar tijd.

“Ik heb natuurlijk een webshop en anderhalf jaar geleden besloot ik om ook een fysieke winkel te openen. In een tijd waar online winkelen steeds populairder wordt, dacht ik: waarom niet?”

”Het is mijn droom om ooit mijn eigen boetiek te hebben,” legt ze uit. Aanvankelijk nam Yvonne al het werk voor haar webshop op zich, maar al snel kwam ze erachter dat ze hulp nodig had.

Yvonne gaat verder met haar verhaal: “Al snel begon ik met het vormen van een team van medewerkers. Voor mij voelde dit als een logische stap, aangezien sommige taken gewoon te veel werden om alleen te doen.”

Yvonne voegt eraan toe: “Met de tijd ben ik tot nieuwe inzichten gekomen en wil ik hierop terugkomen.” In eerste instantie nam Yvonne twee personeelsleden aan, maar toen ze een fysieke winkel opende in Amsterdam, groeide het team.

“Er waren mensen nodig voor het inpakken van pakketten en om klanten te helpen in de winkel. Het totale aantal medewerkers was rond zeven, inclusief enkele ZZP’ers,” deelt Yvonne.

Op dat moment was Yvonne zwanger. “Tevens had ik ook nog een andere belangrijke rol, zoals je weet, namelijk als Queen of Juice. Dus ik kon niet veel aanwezig zijn op de zaak,” voegt ze toe.

Daarnaast waren Yvonne’s medewerkers voornamelijk gericht op online taken. “Ze waren bezig met het creëren van content, verzenden van pakketten, verwerken van inkooporders, organiseren van het magazijn…”


“Op een bepaald moment waren we vooral een magazijn. Iedereen deed het geweldig, maar om te zeggen dat dit extra omzet opleverde… Nee,” legt Coldeweijer uit.


“Want de content die echt sales genereerde, dat was ík. Mijn posts op mijn Instagram. Al met al was die extra content super leuk, maar je hebt mij. Het was dus niet echt nodig,”


Tijdens doordeweekse dagen waren er eigenlijk geen klanten in de winkel bij Coldeweijer. Alleen op zaterdagen was het druk.


“Maar de kosten die ik maakte voor dat pand, haalde ik er niet uit,” aldus Yvonne. “Als ik 50.000 euro winst heb gemaakt, is dat al veel van die miljoen. It’s gone.”


1. Deze fouten gaan haar geen tweede keer overkomen.
2. Wel dapper dat ze besluit dit te delen.
3. Dat zijn wel heel erg dure foutjes.
4. Yvonne doet een bizarre onthulling!
5. Zo hier zal ze goed ziek van zijn geweest…

author avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven