In verband met “misleidende handelspraktijken” met betrekking tot jaarabonnementen heeft Disneyland Paris een boete van 400.000 euro opgelegd gekregen, zo meldt DGCCRF, de Franse overheidsorganisatie voor concurrentie, consumentenzaken en fraudepreventie.
De boete is opgelegd vanwege “misleidende communicatie aan jaarkaarthouders”, aldus DGCCRF, waardoor deze aanzienlijke straf is opgelegd aan Disneyland Paris.
Hoewel de details niet openbaar zijn gemaakt, vermeldt een overheidswebsite dat deze acties in strijd zijn met de wetgeving inzake consumentenbescherming tegen misleidende handelspraktijken.
“Deze feiten zijn in strijd met de bepalingen van de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken”, zo staat te lezen op een overheidswebsite.
Als onderdeel van een schikkingsovereenkomst is Euro Disney verplicht om de boete van 400.000 euro te betalen.
In de afgelopen jaren is er veel ophef geweest over de abonnementen van Disneyland Paris, waarbij abonnees vaak te maken kregen met restricties die niet golden voor reguliere bezoekers.
1. Hun acties zijn in strijd met de consumentenwetgeving.
2. Het park heeft zich schuldig gemaakt aan misleidende communicatie aan jaarkaarthouders.
3. Het park moet een boete betalen van 400.000 euro!
4. Het park is een forse boete opgelegd:
5. Misleiding naar jaarkaarthouders: