Actie bij Action: Nieuwe concurrent groeit snel in Nederland!

acti 1jpg

Bezoekers van de bekende winkelketen Action zullen blij zijn met de komst van een nieuwe concurrent die vergelijkbare producten aanbiedt tegen zeer lage prijzen.

Hoewel dit gunstig kan zijn voor consumenten, zal deze concurrentie uitdagingen met zich meebrengen voor Action.

Al jaren staat de Action bekend als dé winkel waar je voor (relatief) lage prijzen een breed scala aan producten kan vinden.

Van allerlei huishoudelijke artikelen tot cosmetica, speelgoed, glaswerk, tuingereedschap en zelfs verfproducten.

Ook telefoonaccessoires zoals voordelige laadkabels en koptelefoons zijn in overvloed verkrijgbaar. Kortom, bij Action is het assortiment zeer divers.


Er is echter een nieuwe speler op de markt die terrein wint ten opzichte van Action: ‘Die Grenze’, die hoogwaardige producten tegen vriendelijke prijzen aanbiedt om aan de behoeften van consumenten tegemoet te komen.


Medikamente Die Grenze, opgericht in 2007 en bekend als ‘MDG’, heeft ondertussen 53 vestigingen verspreid over Nederland na de opening van de eerste vestiging in Denekamp.


De groei en populariteit van Die Grenze doen de concurrentie met Action toenemen. Zal Die Grenze de koppositie overnemen als het gaat om de laagste prijzen?


Er is een aankondiging gedaan waarbij de prijzen van 2.500 producten verlaagd zullen worden. Het lijkt erop dat de concurrentie tussen de twee ketens alleen maar intenser zal worden.

1. In Nederland zijn er momenteel 53 vestigingen van de concurrent.
2. Mogelijk zal Action binnenkort niet meer de voordeligste optie zijn.
3. De naam van deze winkelketen was onbekend.
4. Het lijkt onvermijdelijk dat Action de prijzen verder moet verlagen.
5. De concurrentiestrijd zal alleen maar heviger worden.

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven