Assumpties over het vertrouwen in fastfoodketens worden nu in twijfel getrokken door recente onthullingen met betrekking tot McDonald’s.
Klanten vertrouwen erop dat ze waar krijgen voor hun geld, onder de veronderstelling dat zij koning zijn en onder toezicht staan van diverse autoriteiten.
Echter, een incident bij McDonald’s in Tiel heeft deze aanname recentelijk doen schudden.
Tijdens een radioshow op 3FM, gericht op bedrijfsgeheimen gelekt door ex-werknemers, deelde een anonieme beller genaamd ‘Anne’ een opmerkelijk verhaal.
Anne deelde een voorval bij McDonald’s waar zij werkzaam was, waar in september werd besloten om de traditionele McKroket te vervangen door een vegetarische variant.
Onder de klanten veroorzaakte deze wijziging veel ophef, vanwege de vervanging van vlees door een plantaardige optie.
Anne onthulde dat de overgebleven vlees McKroketten in het geheim werden vermengd met de vegetarische opties. “De manager keurde dit goed,” voegde ze toe.
De reacties op de onthulling waren talrijk, zowel op de radio als op sociale media, waar luisteraars hun bezorgdheid uitten over allergierisico’s en de angst van vegetariërs om onbedoeld vlees te consumeren.
Na melding bij het hoofdkantoor van McDonald’s reageerde een woordvoerder verrast en sceptisch: