Met vestigingen over de hele wereld is de Aldi een van de grootste supermarktketens. De kern van de Aldi-formule draait om het aanbieden van een beperkt assortiment, producten van hoogstaande kwaliteit en lage prijzen.
Om kosten te drukken, kiest het bedrijf ervoor om winkelpanden op voordelige locaties te huren of te kopen en deze sober in te richten.
Matthew Lesky is de bevlogen manager van een Aldi-filiaal in Amerika en geniet van grote populariteit op TikTok.
In zijn video’s biedt hij een kijkje achter de schermen en legt hij in een van zijn video’s uit waarom zijn medewerkers aan de kassa zo razendsnel werken.
Hij deelt met zijn volgers op TikTok dat de kassamedewerkers letterlijk worden getimed.
Er is een systeem in de kassa’s geïmplementeerd dat de snelheid van het scannen van producten door de medewerkers controleert. Dit wordt nauwlettend in de gaten gehouden.
Na afloop van hun dienst ontvangen kassamedewerkers een statistisch rapport met gegevens over scangeschwindigkeit en de verwerkingstijd tussen de klanten.
De managers beschouwen het verbeteren van hun eigen tijd als een uitdaging voor de medewerkers.
Of het plezier of een mogelijke bonus is wat medewerkers motiveert, is niet bekend.
Lesky meldt dat sommige kassamedewerkers soms te enthousiast zijn, wat tot klachten van boze klanten kan leiden.
Er zijn regelmatig klachten van klanten die teleurgesteld zijn als ze hun gekochte producten verpletterd zien worden.
Een behendige manager weet altijd een oplossing te vinden en vraagt om begrip van zijn klanten voor de speciale vaardigheden van zijn personeel.
De volgende een video van een kassamedewerker bij Wal-Mart in de VS, die aantoont hoe snel ze kunnen zijn!
In een andere video geeft Lesky meer uitleg over het ‘werpen’, oftewel het scannen van producten.
“Normaal zou je denken dat je iets zou pakken en het op die manier zou verplaatsen, maar als je die beweging duizend keer per dag doet, wordt het heel gemakkelijk om het te gooien. Je creëert als het ware een soort werptunnel.”
1. Deze manager doet een opmerkelijke onthulling!
2. Door dit komen er met regelmaat klachten binnen van klanten
3. Het is niet bekend of de medewerkers dit met plezier doen
4. Dit wordt er dus allemaal nauwlettend in de smiezen gehouden:
5. Lijkt me niet heel prettig werken voor deze medewerkers…