Fabrikanten misleiden consumenten: Beknibbelflatie is nieuw fenomeen!

Nieuw fenomeen in comsumentenwereld: Misleiding naar klant door beknibbelinflatie!

Er is recentelijk een nieuwe term opgedoken in de consumentenwereld, namelijk ‘beknibbelflatie’.


Dit concept komt na eerdere trends zoals ‘graaiflatie’ en ‘krimpflatie’, die allebei wijzen op manieren waarop fabrikanten consumenten misleiden.

Door deze factoren betalen wij meer in de supermarkt dan onze buurlanden!

Graaiflatie is inmiddels een bekend fenomeen waarbij productprijzen stiekem worden verhoogd tijdens een crisis.

“`html
Consumentenbond waarschuwt klanten van deze drie supermarkten: Controleer je bon!

Er is een nieuwe methode genaamd beknibbelflatie die fabrikanten toepassen. Hierbij bezuinigen ze op kostbare ingrediënten zonder de prijs van het product te verlagen, waardoor consumenten misleid worden. Krimpflatie houdt in dat de hoeveelheid product in een verpakking vermindert, terwijl de prijs gelijk blijft, zo meldt De Telegraaf.


“`

Door deze factoren betalen wij meer in de supermarkt dan onze buurlanden!

Er is breed onderzoek gedaan in Engeland en de resultaten zijn verbazingwekkend, aangezien deze praktijk al wijdverspreid wordt toegepast.

Consumentenbond waarschuwt klanten van deze drie supermarkten: Controleer je bon!

Voorbeelden hiervan zijn onder andere lasagnemaaltijden met minder gehakt, guacamole met minder avocado en roomboter met een lager botergehalte.

Een opvallend voorbeeld is de ‘clotted’.

Vervanging van de kenmerkende dikke room door slagroom in ‘cream pudding’ resulteert in verwarring bij consumenten die denken dat ze hetzelfde product kopen, zonder dat de productnaam wordt gewijzigd.

Door deze factoren betalen wij meer in de supermarkt dan onze buurlanden!

De fabrikanten verdedigen deze aanpak door te wijzen op de hoge kosten waarmee ze te maken hebben. Dit zou bijdragen aan het ‘betaalbaar’ houden van boodschappen.

Consumentenbond waarschuwt klanten van deze drie supermarkten: Controleer je bon!

Volgens sommige fabrikanten geven consumenten zelfs de voorkeur aan deze aanpassingen omdat deze de smaak of de gezondheid zouden verbeteren.

Scroll naar boven